16-09-2018: DAKOS 1 – SV Melderslo 1

Korfbalsters SV Melderslo winnen opnieuw

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 16 september tegen DAKOS 1 uit Someren. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Plagge in Someren. De eindstand was 12-14.

De wedstrijd kende een vliegende start. Binnen nog geen minuut was het al 1-1. Zo bleef het spelbeeld de eerste twintig minuten: beide ploegen lieten fel spel zien en er werden veel kansen gecreëerd, die ook werden benut. Er kwam telkens één ploeg op voorsprong, maar de andere ploeg trok de stand binnen niet al te lange tijd weer gelijk. Na deze zinderende beginfase was het SV Melderslo dat de dominante rol opeiste. De ploeg liet mooi en effectief korfbal zien en kon vóór rust uitlopen tot een stand van 5-9. Na rust wist SV Melderslo de voorsprong te behouden, maar uitbreiden lukte niet. De ploeg werd wat slordiger en daar maakte DAKOS gebruik van. SV Melderslo bleef echter continu op voorsprong. In de slotfase kwam het team uit Someren nog even dichtbij. Via twee rake afstandsschoten werd de achterstand verkleind van 10-14 naar 12-14. Het gat dat SV Melderslo vóór rust al had geslagen, bleek voor DAKOS echter niet meer te dichten, waardoor het SV Melderslo was dat de twee punten terecht mee naar huis kon nemen.