16-10-2016: Melderslo 1 – DSV 1

Belangrijke punten voor SV Melderslo-korfbalsters
De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 16 oktober tegen DSV 1 uit Diesen. DSV stond op een tweede plaats in de overgangsklasse, één plaats onder SV Melderslo. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo.

In de beginfase van de wedstrijd waren de ploegen van gelijke sterkte. Beide ploegen waren fel, verdedigden vrij sterk en maakten om en om doelpunten, maar aan het einde van de eerste helft leek DSV wat vermoeid te raken. In de rust was de stand dan ook 8-7 in het voordeel van SV Melderslo. Na rust kwam de thuisploeg sterk uit de kleedlokalen. Hoewel DSV de 8-8 meteen wist te scoren, liep SV Melderslo daarna uit tot een 13-8 voorsprong. Daarna volgde een dipje bij SV Melderslo, dat de accu even leeg leek te hebben. DSV maakte hier sterk gebruik van en kwam terug tot 13-12. Door een time-out aan de kant van SV Melderslo stond de ploeg echter net op tijd weer op scherp, waardoor DSV niet door kon drukken. Verdedigend stond SV Melderslo weer goed en ook de afronding van kansen werd zuiverder. In de slotfase was SV Melderslo dan ook duidelijk sterker dan DSV en regende het nog even doelpunten. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een verdiende 18-14 overwinning voor SV Melderslo, dat door deze winst de koppositie in de overgangsklasse behoudt.