16-12-2018: SV Melderslo 1 – Stormvogels 1

Hard werk SV Melderslo-korfbalsters niet beloond

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 16 december tegen Stormvogels 1 uit Luyksgestel. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst. De eindstand werd 11-14.

Na de slappe wedstrijd van vorige week was het voor SV Melderslo zaak om zich deze week tegen topfavoriet Stormvogels te herpakken. Dat het zwaar ging worden tegen de ongeslagen ploeg uit Luyksgestel was van tevoren duidelijk. Toch begon SV Melderslo vol strijdlust aan de wedstrijd. De ploeg stond er weer als collectief en wist het Stormvogels behoorlijk lastig te maken. Alleen in het afmaken van de kansen was SV Melderslo minder scherp dan Stormvogels, waardoor er in de rust toch een achterstand van 5-10 op het scorebord stond. Na rust breidde het loepzuivere Stormvogels de voorsprong in eerste instantie verder uit tot 5-12. Daarna lukte het scoren ook aan de kant van SV Melderslo weer en de ploeg kwam terug tot 10-12. Stormvogels scoorde helaas snel de 10-13 en de 10-14, maar de strijd was nog niet gestreden. SV Melderslo bleef knokken tot de laatste seconde, maar moest bij een eindstand van 11-14 uiteindelijk haar meerdere erkennen.