17-03-2019: SV Melderslo 1 – Rooi 1

SV Melderslo-korfbalsters handhaven zich in Hoofdklasse

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 17 maart thuis tegen KV Rooi uit Sint-Oedenrode. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Kruisweide in Sevenum. De eindstand was 20-15.

SV Melderslo begon erg goed aan de wedstrijd. Het kwam meteen op een 2-0 voorsprong. KV Rooi herstelde echter snel en kwam terug tot 2-2. Daarna bleef SV Melderslo in eerste instantie dominant. De ploeg kwam met 7-3 voor te staan, maar daarna zakte het vooral verdedigend wat in. Scoren lukte wel nog steeds erg goed, maar door verdedigende fouten en scherpte aan de kant van KV Rooi, wist de uitploeg de voorsprong vlak voor rust over te nemen. In de rust was de stand 12-13. Na rust kwam SV Melderslo veel sterker uit de kleedlokalen. Het team stond verdedigend nu als een huis, hoewel het in eerste instantie wel uit bleef met de doelpunten. De kansen werden echter wel gecreëerd en de ploeg straalde veel meer vertrouwen uit. Met nog iets meer dan tien minuten te spelen had SV Melderslo de achterstand dan ook verdiend weggewerkt en stond er een stand van 15-14 op het scorebord. Daarna was het tijd voor een eindsprintje van de thuisploeg. Er werd nu wel zorgvuldig omgegaan met de kansen en SV Melderslo speelde de wedstrijd rustig uit. De eindstand was 20-15 en met de twee punten die SV Melderslo door deze overwinning bij mag schrijven, is handhaving in de Hoofdklasse een feit.