17-12-2017 Stormvogels 1 – SV Melderslo 1: 22-12

Stormvogels maatje te groot voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 17 december tegen kampioenskandidaat Stormvogels 1 uit Luyksgestel. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Stap in Luyksgestel. De eindstand was 22-12.

SV Melderslo begon een stuk minder scherp aan de wedstrijd dan Stormvogels. Het liet zich overrompelen door het snelle en effectieve spel van Stormvogels en stond dan ook al snel met 3-0 achter. Hoewel de ploeg langzaam wat begon te herstellen, lukte het niet om aan te haken bij Stormvogels. De Luyksgestelse korfbalsters creëerden veel kansen en waren loepzuiver. In de rust keek SV Melderslo hierdoor al tegen een 15-8 achterstand aan. Na rust leek SV Melderslo wat onbezorgder te gaan spelen. Het liet zien dat het vechtlust had, en hoewel Stormvogels nog steeds het betere en effectievere spel had, stond SV Melderslo nu vooral verdedigend vrij aardig haar mannetje. Aanvallend bleef de ploeg het moeilijk hebben, maar ook Stormvogels had het een stuk minder makkelijk dan in het begin van de wedstrijd. SV Melderslo bleef knokken voor wat het waard was, maar moest toch zonder punten naar huis. De wedstrijd eindigde bij een stand van 22-12.