18-04-2022: SV Melderslo 1 – Rood Wit 1: 1-0

Melderslo wint in een spannende wedstrijd van Rood Wit: 1-0

Op sportpark ‘de Merel’ wordt er op tweede paasdag afgetrapt tussen Melderslo en Rood Wit. Op bezoek bij Rood Wit in Groesbeek werd het een gelijkspel: 2-2. De ploeg van trainer Freek Thoone weet van te voren dus dat het een zware kluif zal gaan worden.

Eerste helft

Melderslo begint aanvallend aan de wedstrijd, het spel speelt zich voornamelijk af op de helft van Rood Wit. Na ruim een kwartier spelen komt Melderslo net niet op 1-0. Bart Theeuwen en Tom Verlinden komen helaas een teenlengte te kort bij een scherp aangesneden vrije trap van Luc van Kuijck.

Na een half uur komt Rood Wit wat meer in de wedstrijd en wordt Melderslo slordig. Melderslo komt in minuut 40 goed weg, de aanvaller van Rood Wit kopt de bal terug in plaats van in het doel. Hierdoor is de ruststand nog steeds 0-0.

Tweede helft

In minuut 48 hoort Melderslo op 1-0 te komen. Tot verbazing van iedereen langs de lijn gooit de grensrechter de vlag omhoog, de scheidsrechter gaat hier onbegrijpelijk ook nog in mee. Een minuut later is het bijna weer raak. Na een goede bal van de jarige Bart Verheijen schuift Luc van Kuijck de bal net te zacht voorbij de keeper, hierdoor kan de verdediger van Rood Wit de bal nog voor de lijn wegwerken. Na 64 minuten wordt Stan van de Pas onregelmentair in het strafschopgebied neergelegd, wederom tot verbazing van iedereen fluit de scheidsrechter hier niet voor.

10 minuten voor tijd legt Joreno van de Ven de bal haarfijn neer bij Gijs Coenders, de keeper heeft echter goed antwoord op deze bal.

In de blessuretijd pompt Luc van Kuijck nog één keer de bal er in, Gijs Coenders legt deze mooi bij Bart Verheijen neer met de borst, hierdoor kan Bart Verheijen met een goed schot de 1-0 maken. Enkele minuten later fluit de scheidsrechter af voor het einde van de wedstrijd.

Terechte overwinning

Al met al een terechte 1-0 overwinning vandaag tegen Rood Wit. Door het gelijkspel van Groesbeekse Boys tegen EGS’20 is Melderslo op dit moment alleen nog met Boekel Sport in de race voor de titel. Aankomende zondag staat om 14:00 de wedstrijd in Gennep tegen Vitesse’08 op het programma, de thuiswedstrijd hiertegen werd met 3-1 gewonnen.