18-09-2016: Emos 1 – Melderslo 1

Korfbalsters SV Melderslo pakken eerste twee punten
Na een matige start vorige week speelden de SV Melderslo-korfbalsters zondag 18 september tegen Emos 1 uit Schaijk. De uitwedstrijd werd gespeeld op het sportpark van Schaijk.

SV Melderslo had een vloeiende start en binnen tien minuten stond de ploeg op een 0-2 voorsprong. Ook de 0-3 en de 0-4 lieten niet lang op zich wachten. Het lukte SV Melderslo niet om Emos al in de beginfase van de wedstrijd te breken en in de verdere eerste helft wist Emos de schade beperkt te houden tot vier doelpunten verschil. Bij rust stond er een 3-7 voorsprong voor SV Melderslo op het scorebord. Na rust kwam SV Melderslo weer sterk uit de startblokken. De 3-8 en de 3-9 vielen snel achter elkaar. Daarna gaven de SV Melderslo-korfbalsters Emos kort de gelegenheid om terug te komen door zelf veel kansen te missen en wat minder scherp te zijn in de verdediging. Emos was in deze fase van de wedstrijd juist wat zuiverder in het afmaken van de kansen en de ploeg uit Schaijk kwam terug tot 5-9. De dames van SV Melderslo waren echter niet van plan om de overwinning nog uit handen te geven en niet lang daarna vielen ook bij SV Melderslo, dat nog steeds duidelijk de betere ploeg was, weer een aantal doelpunten. De wedstrijd eindigde dan ook in een verdiende 10-14 overwinning voor SV Melderslo.