18-09-2022 Korfrakkers 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo debuteert in Topklasse met winst

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 18 september hun eerste wedstrijd in de Topklasse na de promotie van vorig seizoen. Dit is het hoogste niveau binnen het dameskorfbal. Tegen doorgewinterde Topklasser de Korfrakkers werd in Erp in de slotseconden de overwinning uit het vuur gesleept. Het werd 11-12.

In de stromende regen klonk om 14.30 uur het startsignaal in Erp. Vanaf het begin ging het gelijk tegen elkaar op en werden er geen grote gaten geslagen. Beide ploegen lieten bij momenten mooi spel zien, al was het SV Melderslo dat net wat meer creëerde dan De Korfrakkers. De ploeg vergat echter om zichzelf te belonen. Bij rust stond er een gelijke stand van 5-5 op het scorebord. Na rust draaide het spelbeeld wat om en was het De Korfrakkers dat het best uit de kleedlokalen kwam. Het lukte echter ook de thuisploeg niet om uit te lopen, waardoor SV Melderslo kon blijven vechten voor de overwinning. Een spannende slotfase volgde, waarin SV Melderslo de scherpte in de afronding plots weer terugvond. Zo’n twee minuten voor tijd wisten de Melderslose korfbalsters op een 10-11 voorsprong te komen. De Korfrakkers had daar echter direct een antwoord op en even leek het erop dat de punten verdeeld zouden worden. Een vrije worp in het voordeel van SV Melderslo werd echter koelbloedig afgerond in de laatste seconden van de wedstrijd, waardoor de punten toch mee terug naar Melderslo gingen. Een knappe overwinning voor de promovendus, die direct heeft bewezen thuis te horen in de Topklasse.