18-12-2022: ONA/Astrantia 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo wint belangrijke wedstrijd tegen concurrent ONA/Astrantia

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 18 december tegen combinatieteam ONA/Astrantia uit Overasselt en Middelaar, een team dat net als SV Melderslo meedoet voor promotie naar de Topklasse. De wedstrijd werd gespeeld in de sporthal op sportpark De Passelegt in Overasselt. SV Melderslo wist deze belangrijke wedstrijd met 17-21 te winnen en sloot het jaar 2022 zo goed af.

De wedstrijd ging van beide kanten uitermate fel van start en de doelpunten volgden elkaar vanaf het begin in rap tempo op. In de eerste fase van de wedstrijd werd er om en om gescoord, maar later in de eerste helft was het SV Melderslo dat steeds op voorsprong kwam. Het lukte de uitploeg echter niet om echt weg te lopen van ONA/Astrantia. Bij rust stond er een stand van 9-11 op het scorebord. Na rust scoorde ONA/Astrantia bijna direct de aansluitingstreffer, maar SV Melderslo bleef rustig spelen en sloeg vervolgens een gat van drie doelpunten verschil dankzij mooi uitgespeelde aanvallen en een goede focus in de afronding. Daarna werd er door de Melderslose korfbalsters steeds op het juiste moment gescoord: telkens als ONA/Astrantia het gat weer verkleinde naar twee doelpunten, had SV Melderslo daar direct een antwoord op. Daardoor lukte het ONA/Astrantia niet om dichterbij te komen en was het SV Melderslo dat bij een eindstand van 17-21 de twee punten mee naar huis nam. Door deze overwinning gaat de ploeg met een tweede plek in de Hoofdklasse het nieuwe jaar in.