19-05-2019: Oxalis 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo wint van Oxalis

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 19 mei de gemeentederby tegen fusieclub Oxalis 1. De wedstrijd werd onder zonnige weersomstandigheden gespeeld op sportpark Wienus in Hegelsom. De eindstand werd 8-15, waarmee SV Melderslo in de race blijft voor het kampioenschap.

SV Melderslo begon niet goed aan de wedstrijd. De ploeg moest wennen aan het achterverdedigen van Oxalis en leed aanvallend vaak snel balverlies. Het was dan ook Oxalis dat op voorsprong kwam (2-0 en 3-1). Na tien minuten lukte het SV Melderslo om goed te schakelen en langzaam maar zeker werd de ploeg steeds dominanter. Met slim uitgespeelde aanvallen en goed verdedigend werk werd uitgelopen naar een stand van 5-10 bij rust. Na rust moest SV Melderslo er opnieuw even in komen. Vooral aanvallend liep het even wat stroever. Dit dipje aan de kant van de uitploeg zorgde ervoor dat Oxalis weer wat in kon lopen naar 8-11. Hierna herpakte SV Melderslo zich echter weer en kwam de ploeg weer beter in haar spel. Er werd nu effectiever omgegaan met het balbezit en de korf werd makkelijker gevonden dan aan het begin van de tweede helft. De ploeg liep steeds verder uit en uiteindelijk klonk bij een stand van 8-15 het eindsignaal. Met deze verdiende overwinning komt SV Melderslo opnieuw een stap dichter bij het kampioenschap en blijven de Melderslose korfbalsters de koploper in de Overgangsklasse, vier punten los van de nummer 2.