19-09-2021: SV Melderslo 1 – Stormvogels 1

Mooie zege voor SV Melderslo

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 19 september tegen Stormvogels 1 uit Luyksgestel. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo. Na het onnodige verlies van vorige week werd deze wedstrijd wel winnend afgesloten. De eindstand was 10-7.

SV Melderslo kende een vliegende start en wist vrij snel op een 3-0 voorsprong te komen. Daarna vielen de doelpunten wat minder makkelijk, maar verdedigend stond de ploeg gelukkig de gehele eerste helft stabiel. Na 30 minuten korfballen stond er een stand van 5-1 op het scorebord. In de tweede helft wist SV Melderslo het gat in eerste instantie te vergroten naar 6-1. Daarna lukte het Stormvogels ook een aantal keer om de korf te vinden, terwijl bij SV Melderslo de aanval juist stagneerde. Kansen creëren ging moeizaam en de kansen die de ploeg kreeg, werden onzorgvuldig afgemaakt. Dat gaf Stormvogels de gelegenheid om terug in de wedstrijd te komen. Bij een stand van 8-6 leek het nog even spannend te worden, maar dat was ook het moment waarop de knop bij SV Melderslo weer om ging. De 9-6 en de 10-6 vielen snel achter elkaar, waarna het voor de thuisploeg zaak was om de wedstrijd rustig uit te spelen. In de laatste minuut scoorde Stormvogels nog een keer, maar de 2 punten gaf SV Melderslo niet meer weg. Bij een stand van 10-7 floot de scheidsrechter af.