20-01-2019: SV Melderslo 1 – Heumen 1: 10-13

Korfbalsters SV Melderslo verliezen in matte wedstrijd

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 20 januari tegen Heumen 1 uit Heumen. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst. De eindstand was 10-13.

SV Melderslo begon mat aan de wedstrijd en zag dat al snel in de stand terug. Heumen kon uitlopen naar een 1-6 voorsprong en SV Melderslo kon deze achterstand niet wegwerken voor rust. Het vuur dat SV Melderslo normaal wel uitstraalt, was in deze eerste helft in geen velden of wegen te bekennen. Er werd niet scherp verdedigd en ook aanvallend kreeg de ploeg niet veel klaar. De ruststand was 2-6. Na rust leek SV Melderslo wakker te worden, maar met Heumen op gelijke hoogte komen was een zware kluif, zeker gezien het feit dat enkele speelsters van Heumen erg scherp waren. Toch begon de achterstand langzaam maar zeker kleiner te worden. Na wat tactische wissels aan de kant van SV Melderslo begon het steeds beter te lopen en hoewel de ploeg haar normale niveau niet haalde, wist ze wel terug te komen tot 10-10. Het lukte SV Melderslo echter niet om deze lijn door te trekken. Heumen daarentegen trok nog een eindsprintje in de slotfase en bepaalde daarmee de eindstand: 10-13. SV Melderslo zakt hiermee terug naar een zesde plaats in de Hoofdklasse, nog net buiten de degradatiezone.