20-10-2019: Heumen 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo stijgt naar tweede plaats

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 20 oktober tegen Heumen 1. De wedstrijd werd onder regenachtige omstandigheden gespeeld op sportpark Toppenberg in Heumen. De eindstand werd 6-13.

SV Melderslo begon erg sterk aan de wedstrijd. De regen weerhield de ploeg er niet van om uit goede acties mooie doelpunten te scoren. Ook verdedigend stond het aardig dicht en werden de gevaarlijkste speelsters van Heumen goed uitgeschakeld. Naarmate de eerste helft vorderde, werd het grasveld waarop gespeeld werd steeds slechter. Dat had gevolgen voor de nauwkeurigheid en de snelheid van het spel, iets waar beide ploegen duidelijk last van hadden. Toch had SV Melderslo er bij rust al 7 doelpunten in liggen, tegenover 2 bij Heumen. Na rust werd eerst het veld verlegd, om de wedstrijd daarna op een ‘vers’ stuk gras te kunnen hervatten. Ook nu ging de kwaliteit van het veld echter in rap tempo achteruit. Het werd gladder en gladder, waardoor het opnieuw steeds moeilijker werd om mooi korfbal te laten zien. Toch bleef SV Melderslo de betere ploeg. Ondanks de vele glijpartijen werd er goed gezocht naar de juiste kansen, wat uiteindelijk resulteerde in een 6-13 overwinning. De twee punten gingen zo verdiend mee terug naar Melderslo, dat nu op een gedeelde tweede plaats staat in de Hoofdklasse.