20-11-2022: SV Melderslo 1 – VIOS/SPES 1

SV Melderslo verliest eerste zaalwedstrijd

Op zondag 20 november speelden de korfbalsters van SV Melderslo hun eerste wedstrijd van de zaalcompetitie. In de zaal staan de Melderslose korfbalsters in de Hoofdklasse, een niveau lager dan op het veld. De Hoofdklasse zaal staat dit jaar vol met ploegen die op het veld een niveau hoger uitkomen. Naast SV Melderslo staan ook Altior, De Peelkorf, ONA/Astrantia en VIOS/SPES op het veld in de Topklasse. SV Melderslo trapte het zaalseizoen direct af met een topper. In De Berkel in Horst werd gespeeld tegen VIOS/SPES 1, het combinatieteam uit Ottersum en Milsbeek, waar de ploeg op het veld nipt van verloor. Ook nu lukte het niet om te winnen: de eindstand werd 12-16.

De wedstrijd begon van beide kanten fel en het ging dan ook gelijk tegen elkaar op. De ploegen maakte het elkaar moeilijk en scoorden om en om. Hoewel SV Melderslo in de eerste helft wat meer kansen had, was VIOS/SPES effectiever, waardoor er bij rust een nipte 7-8 voorsprong voor VIOS/SPES op het scorebord stond. Na rust kwam de uitploeg wat scherper uit de kleedlokalen dan SV Melderslo. Daardoor liepen de Melderslose korfbalsters direct achter de feiten aan. Hoewel er hard werd gewerkt, lukte het niet om op de juiste momenten te scoren. SV Melderslo miste veel kansen en was bij momenten slordig. Het door VIOS/SPES geslagen gat kon dan ook niet meer worden gedicht. Bij een stand van 12-16 klonk het eindsignaal.