21-05-2017: DSV 1 – Melderslo 1: 6-15

SV Melderslo-korfbalsters winnen met duidelijke cijfers

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 21 juni tegen DSV 1 uit Diessen. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Haan in Haghorst.

SV Melderslo begon goed aan de wedstrijd. Het was meteen scherp in de afronding en kwam dan ook snel op een 0-2 voorsprong. DSV wist de stand weer gelijk te trekken, maar daarna was het SV Melderslo dat de wedstrijd overheerste. Verdedigend stond de ploeg vrij stabiel en aanvallend werden er mooie acties gemaakt, die beloond werden met doelpunten. DSV kreeg vooral van afstand wel wat kansen, maar had daarentegen veel pech in de afronding. SV Melderslo profiteerde hiervan door vóór rust al op een voorsprong van vijf doelpunten te komen. Bij een stand van 4-9 begon de tweede helft. SV Melderslo ging direct verder waar het de eerste helft was gebleven. Het kwam op een 4-11 voorsprong. Tot de 5-13 bleef het bij SV Melderslo goed lopen, daarna volgde, mede door het betere voorverdedigen van DSV, een aanvallend dipje aan de kant van Melderslo. Verdedigend had SV Melderslo het echter nog steeds goed voor elkaar, waardoor de voorsprong behouden bleef. In de slotfase kwam SV Melderslo opnieuw tot scoren. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een stand van 6-15. Door winst van de kampioenskandidaat blijft SV Melderslo één wedstrijd voor het einde op een tweede plaats staan, één punt achter Klimroos uit Hoogeloon.