21-05-2018 RESIA 1 – SV Melderslo 1: 0-2

SV Melderslo kampioen 4e klasse E

Melderslo promoveert naar de 3e klasse door de 2-0 overwinning op Resia dat door dit verlies degradeert. Doordat concurrent Oostrum verloor van EWC mocht Melderslo het kampioenschap gaan vieren. De wedstrijd in Wellerlooi begon voorzichtig van beide kanten. Melderslo zocht naar openingen maar deed dit in eerste instantie in een te laag tempo en te slordig. Langzaamaan kwamen de roodwitten beter in de wedstrijd en na een mooie combinatie werd Bart Verheyen vrij voor het doel gezet. Hij werd echter op het laatste moment al dan niet onreglementair gestuit. Melderslo was gedurende de eerste helft de bovenliggende ploeg maar grote kansen bleven uit. Vlak voor de pauze kreeg Melderslo nog een corner die onberispelijk werd binnengekopt, bij de eerste paal, door verdediger Martijn Kallen. Martijn die door zijn goals van de laatste weken Melderslo in de race wist te houden om het kampioenschap. In blessuretijd van de eerste helft nog een knappe redding van Bas als een voorzet van Resia bijna in het doel dreigt te verdwijnen.

De 2e helft startte Melderslo met de wetenschap dat Oostrum met 2-0 achterstond. Dit gaf de roodwitten extra energie en men zette Resia een kwartier lang vast op eigen helft. Tot grote kansen leidde dit echter nog niet. De eerste de beste keer dat Resia tot in de buurt van het Melderslo doel kwam was het meteen raak aan de andere kant. Met een snelle aanval bereikte men Jeroen Gubbels die nog op de Resia-goalie stuitte maar de terugkomende bal werd door Jeroen Kallen binnengekopt. Melderslo speelde vervolgens de wedstrijd geroutineerd uit al kreeg Resia op het einde nog wat mogelijkheden door concentratie verlies aan de kant van de roodwitten die ondertussen ook op de hoogte waren van een verdere achterstand van Oostrum. Na het laatste fluitsignaal stroomden de vele meegereisde toeschouwers het veld op om de jongens te feliciteren. Melderslo kampioen, iets wat de laatste keer al heel lang geleden was. Het feest ging tot in de heel late uurtjes door.