22-04-2019: SV Melderslo 1 – DAKOS 1

SV Melderslo-korfbalsters winnen in moeizame wedstrijd

Voor de korfbalsters van SV Melderslo 1 stond op maandag 22 april, tweede paasdag, de eerste veldwedstrijd op het programma. De wedstrijd werd gespeeld tegen DAKOS 1 uit Someren op sportpark De Merel in Melderslo. De eindstand werd 7-5.

Beide ploegen begonnen niet heel fel aan de wedstrijd. Het was warm en het was na een intensieve zaalcompetitie ook weer wennen aan de grasondergrond. Dat was bij beide ploegen te merken. Het was DAKOS dat pas na een minuut of tien op een 0-1 voorsprong kwam, maar SV Melderslo trok de stand al snel gelijk. Daarna bleven de teams moeite houden met het vinden van de korf. Beide stonden verdedigend aardig goed, wat het scoren moeilijk maakte, en ook de wind speelde een rol. Het was SV Melderslo dat bij rust met 3-2 voor stond. Na rust breidde SV Melderslo die voorsprong iets verder uit, al ging het nog steeds moeizaam. De ploeg kwam op 4-2 voor en later in de wedstrijd ook een gat van drie doelpunten te trekken: 7-4. Aanvallend bleef het lastig voor beide ploegen, maar SV Melderslo had in de tweed helft wel een duidelijk overwicht. Met nog zo’n vijf minuten op het scorebord leek de wedstrijd wel gespeeld. DAKOS wist via een afstandsschot de 7-5 nog te maken, maar echt spannend werd het niet meer en zo bleven de twee punten in Melderslo. Niet de beste wedstrijd, maar ook die moeten gewonnen worden. SV Melderslo blijft op een eerste plaats staan in de Overgangsklasse, drie punten boven de tweede plaats.