22-09-2019: SV Melderslo 1 – De Horst 1

Ruime overwinning voor SV Melderslo

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 22 september tegen De Horst 1 uit Groesbeek. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo en eindigde in een 13-6 overwinning voor SV Melderslo.

Na de overwinning in de beker op Oxalis 1 op donderdag 19 september, was SV Melderslo er ook in deze reguliere competitiewedstrijd weer op gebrand om te winnen. Vanaf het begin creëerde de ploeg dan ook veel kansen, maar door het niet scherp zijn in de afronding, wist SV Melderslo nog niet meteen een voorsprong te pakken. Naarmate de eerste helft vorderde ging dat echter beter. Bij rust stond er een stand van 5-2 op het scorebord. Na rust kwam de thuisploeg in eerste instantie wat minder sterk uit de kleedlokalen. Verdedigend stond het nog steeds goed dicht, maar aanvallend stagneerde het even. SV Melderslo herpakte zich echter goed en begon verder in de tweede helft weer goed te scoren. De voorsprong op De Horst werd steeds verder uitgebouwd. Waar de ploeg uit Groesbeek nog slechts drie keer wist te scoren, vond SV Melderslo maar liefst acht keer de korf. Dat bracht de eindstand op een terechte 13-6 overwinning voor SV Melderslo, dat nu op een derde plaats staat in de Hoofdklasse.