22-09-2019: SV Melderslo 1 – FCV-Venlo 1: 1-1

Deze middag stond de 1e competitiewedstrijd in de derde klasse C voor de ploeg van trainer Wim Rijs op het programma. Het in grote getale toegestroomde thuispubliek was klaar voor een lekkere pot voetbal. Aan de perfecte grasmat (waarvoor dank aan alle vrijwilligers) kon het niet liggen, dus gas d’r op.

In de 1e helft van de wedstrijd  is FCV de beter voetballende ploeg waarin uitblinker Richie Hermans zijn visitekaartje afgeeft. Melderslo is vooral erg slordig in de passing. In de 17e minuut plaats FCV de eerste mooi aanval over rechts. De snelle aanval  wordt uiteindelijk door Luke van Veggel net over gekopt.  In minuut 21 plaatst FCV de aanval over links. Ditmaal is het Luke van Veggel die na de bal na wat kap en draaiwerk perfect voorgeeft. Richie Hermans

timed perfect en knik de bal mooi binnen, 0 – 1.

In de 31e minuut komt Melderslo goed weg als een mooi genomen corner bij de tweede paal net niet binnengewerkt kan worden. 3 minuten later is het alweer billen knijpen voor Melderslo. Ditmaal wordt de mooi genomen vrije trap doorgekopt, de aanname is mooi maar de volley mist de juiste richting.

Minuut 36. Melderslo zet een aanval op over links en de vlijmscherpe voorzet over  de grond van Jeroen Gubbels is precies in de loop van Peter Spreeuwenberg. Met de ogen dicht of niet, maar zijn pegel is onhoudbaar voor de doelman van FCV. 1 – 1.

Vlak voor rust weet doelman Bas van Westerveld met zijn reflex te voorkomen dat SV Melderslo met een achterstand aan de thee moet.

De tweede helft is 8 minuten oud als de luchtmacht van FCV wederom bijna toeslaat. Gelukkig voor Melderslo gaat de kopbal via de grond uiteindelijk net over. 2 minuten later bewijst Ritchie Hermans zijn team FCV wel een hele slechte dienst als hij met direct rood  het veld mag verlaten. Zijn ongeoorloofd taalgebruik laat de goed leidende scheidsrechter Bryan Willems geen andere keus dan directe veldverwijdering. 35 minuten dus voor Melderslo om met een man meer situatie de winnende treffer te gaan maken. Melderslo heeft wel een veldoverwicht en creëert ook wel mogelijkheden. Een aantal mooie voorzetten vanaf links weten  net niet de vrijstaande medespeler in de zestien te bereiken. FCV oogt vermoeid maar ziet toch kans om in de 84e minuut nog bijna de drie punten mee naar Venlo temen. De lekker genomen vrije trap toucheert de bovenkant van de dwarsligger,  dus gevaar geweken. Na het fluitsignaal kan trainer Wim Rijs leven met de eindstand en is hij tevreden dat de nul van het scorebord is. Oftewel zoals kort samengevat door een trouwe supporter: “Een mooi resultaat” .