22-10-2017 Oostrum 1 – Melderslo 1 : 2-2

Melderslo doet zichzelf te kort met een 2-2 gelijkspel.

Zou Melderslo zich herstellen van de nederlaag die het 1 week eerder had geleden in en tegen Tegelen, dit was de vraag die de wederom massaal meegereisde toeschouwers vooraf hadden.
Tegenstander was Oostrum, de nieuwe koploper in de 4e klasse E.
Trainer Vievermans had zijn ploeg vooraf op 2 plaatsen gewijzigd en het moet worden gezegd, de Melderslose ploeg speelde vanaf het begin prima voetbal.

Via mooi combinatievoetbal werd de koploper uit Oostrum onder druk gezet. Had een aanval na 2 minuten nog geen succes was het in de 5e minuut wel raak, een mooie steekbal van Jeroen Gubbels werd door Bart Verheijen keurig afgerond.

Hierna had Melderslo nog diverse kansen waar de eerder genoemde Jeroen en Bart vaker bij betrokken waren, gescoord werd er echter niet. Helaas gebeurd dit aan de andere kant wel, de beste aanvaller van Oostrum ( Chris Wilschut ) liet zien wat koelbloedig afmaken was met de 1-1 tot gevolg.

Het moet gezegd worden dat onze mannen ook hierna prima aanvallen op de mat bleven leggen, een ervan wordt in de 34e minuut omgezet in een doelpunt, Jeroen Kallen benut een kans nadat een Oostrum speler de bal “panklaar” heeft gelegd na een prima voorzet van Rik Spreeuwenberg.

Ook na de thee blijft de ploeg uit Melderslo de betere van de twee, de ontzetting is groot als niet Melderslo in de 67e minuut ( Schot Bart Verheijen uit scherpe hoek ) maar Oostrum via ( wie anders dan ) Chris Wilschut de 2-2 laat aantekenen via een van richting veranderd schot.

De laatste 20 minuten zakt het spelpeil van de wedstrijd, e.e.a. komt waarschijnlijk door het wisselen aan beide zijde en het feit dat beide ploegen in het eerste uur veel hadden gegeven.

Omdat doelpunten uitbleven in deze eindfase maakte de prima fluitende scheidsrechter van de Groes na 90 minuten een eind aan bovenstaande wedstrijd, achteraf gezien wel een wedstrijd waar iets meer in had gezeten dan het behaalde gelijkspel.