23-09-2018: SV Melderslo 1 – Odisco 1

Winst voor SV Melderslo in regenachtige wedstrijd

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 23 september tegen Odisco 1 uit Olland. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo. De eindstand was 6-4.

De wedstijd werd gespeeld onder regenachtige weersomstandigheden. Van het begin- tot het eindsignaal viel de regen met bakken uit de lucht en dat had invloed op het spel dat de ploegen lieten zien.

De beginfase was vooral vanuit de kant van SV Melderslo erg fel. De ploeg kwam binnen een kwartier op een 4-0 voorsprong. Daarna vielen de doelpunten wat minder makkelijk, maar SV Melderslo bleef duidelijk de betere ploeg en ging dus alsnog met een keurige 5-2 voorsprong de rust in. Na rust hadden beide ploegen het zwaar. De regen en de kou begonnen hun tol steeds meer te eisen en het spel had daar aan beide kanten onder te lijden. De ploegen bleven echter proberen en hoewel Odisco minder creëerde dan SV Melderslo, kwam het via een afstandsschot en een strafworp toch terug tot 5-4. SV Melderslo wist het gat vrij snel weer te vergroten door de 6-4 te scoren, maar meer dan dat zat er niet in. Ook Odisco had weinig meer in te brengen, waardoor het dus bij deze stand bleef en SV Melderslo de twee punten in eigen huis kon houden.