23-9-2018: Laar 1 -Melderslo 1

Winst voor SV Melderlo 1 bij debuut in 3e klasse

Op een regenachtige middag op sportpark de Merel stond de wedstrijd SV Melderslo 1 – SV Laar 1  op het programma. Voor de ploeg uit Melderslo betekent dit de ouverture in de derde klasse. Na het behaalde kampioenschap van afgelopen jaar had een aantal routiniers  afscheid genomen van het 1e van Melderslo. De supporters zijn met name  benieuwd of de nieuwe trainer Wim  Rijs met het inpassen van nieuwe spelers een elftal op de been kon brengen dat 3e klasse waardig zou zijn.

Het begin van de wedstrijd is voor de ploeg uit Weert. Maar ondanks dat de bal net iets gemakkelijker rond gaat duurt het toch nog tot minuut 18 voordat de eerste kans door SV Laar gecreëerd wordt. Deze aanval wordt door goed verdedigen in de kiem gesmoord, Hoe jammer is het dan ook dat 3 minuten later SV Laar in het zadel wordt geholpen door de verdediging van SV Melderslo. Een slordige inspeel pass wordt onderschept door de aanvalslinie van Laar. En onder het motto foutje bedankt wordt dit cadeautje doeltreffend afgerond. 0-1.Melderslo zet echter snel orde op zake. In minuut 27 wordt Bart Teeuwen bij een vrije trap in het zestien meter gebied naar de grond gewerkt.  Diezelfde Bart schiet de terecht geven penalty feilloos binnen. 1-1. Laar is de betere ploeg en in de 30e minuut weet doelman Bas een grote kans van Laar te pareren. Een minuutje later is hij kansloos op een schot vanaf rand zestien, Gelukkig brengt de paal hier redding en staat na 45 minuten voor de thuisploeg een acceptabele 1-1 op het scorebord.

Direct na rust gaat de bal wel heel gemakkelijk rond bij SV Laar. De vraag rijst hoe de ploeg SV Melderslo zich staande gaat houden. Vooralsnog goed, want er worden nagenoeg geen kansen weggegeven. Sterker nog, in minuut 55 weet Bart Verheijen  na een mooie aanval over rechts de doelman van Laar te testen. En de inkt van de pen is nog niet droog of Melderslo weet zelf te scoren. De mooie voorzet vanaf rechts door Stan van de Pas wordt attent in het doel gewerkt door Dennis Gubbels. 2 – 1.

SV Laar geeft meteen tegengas en in minuut 61 staat het na een mooie combinatie alweer 2-2.

Beide ploeg spelen voor de winst, maar ook beide ploegen lukt het niet om kansen te creëren die tot een doelpunt zouden kunnen leiden.

In minuut 81 lukt dat Melderslo wel maar de inzet van Dennis belandt tegen de dwarslegger. Een gelijkspel lijkt in de maak, maar daar denkt Gijs Coenders anders over. Na een vrije trap vanaf links doet een foutje van de doelman van SV Laar de bal uiteindelijk belanden rand zestien. Hier staat Gijs gereed om met een strak schot de bal tegen de touwen te werken. 3 – 2. En zo zijn na het eindsignaal de eerste 3 punten voor Melderslo in de derde klasse een feit.