24-11-2019: Peelkorf 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo wint in eerste zaalwedstrijd

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 24 november hun eerste zaalwedstrijd tegen De Peelkorf 1 uit Ysselsteyn. De hoofdklassewedstrijd werd gespeeld in sporthal De Wetteling in Venray. De ploegen zijn elkaar de afgelopen jaren al vaker tegengekomen en net als voorgaande keren was het ook nu weer spannend. De wedstrijd eindigde in een 10-11 overwinning voor SV Melderslo.

SV Melderslo begon wat slapjes aan de wedstrijd. Waar De Peelkorf vanaf de eerste seconde fel was, speelde SV Melderslo wat voorzichtig en onzeker. Dat was zichtbaar in de stand, binnen tien minuten keek de uitploeg al tegen een 3-0 achterstand aan. Na een time-out was SV Melderslo echter wakker. Zowel verdedigend als aanvallend stond het team nu goed en als collectief te korfballen. De stand werd gelijkgetrokken en niet veel later ging SV Melderslo ook over De Peelkorf heen. Bij rust stond er een stand van 4-7 op het scorebord. Na rust werd ook de 4-8 snel gemaakt. In de fase die volgde lukte het SV Melderslo goed om de voorsprong te behouden. Bij een stand van 6-10 zakte het echter wat in. Vooral scorend lukte het niet meer en De Peelkorf wist terug te komen tot 9-10. In de slotfase lukte het SV Melderslo om het gat weer te vergroten tot twee doelpunten, maar van lange duur was dat niet. De Peelkorf scoorde al gauw weer de aansluitingstreffer, waarna een aantal zenuwslopende laatste minuten volgden. Het lukte de ploeg uit Ysselsteyn echter niet meer om ook de gelijkmaker nog te scoren, waardoor het SV Melderslo was dat met de punten naar huis ging.