24-4-2022: Stormvogels 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo wint eerste veldwedstrijd

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 24 april hun eerste veldwedstrijd na de zaalcompetitie tegen Stormvogels 1 uit Luyksgestel. In de eerste helft op het veld deed Stormvogels het niet erg goed en won SV Melderslo van de Luyksgestelse korfbalsters. In de zaal staat Stormvogels echter een klasse hoger en daar werd vorige week het klassenbehoud veiliggesteld. SV Melderslo bleek op het Luyksgestelse kunstgrasveld gelukkig toch opnieuw sterker. De wedstrijd werd met 7-11 gewonnen.

Stormvogels begon furieus aan de wedstrijd. SV Melderslo liet zich hier in de beginfase even door overrompelen en kwam met 3-1 achter te staan, maar het duurde niet lang voor de ploeg terug in de wedstrijd kwam. Langzaam maar zeker begon SV Melderslo wat dominanter te worden, alhoewel er goed gezocht moest worden naar kansen. Bij rust was de achterstand gelukkig al omgezet naar een 4-6 voorsprong. Na rust was het SV Melderslo dat furieus uit de kleedlokalen kwam. Binnen 10 minuten werd de voorsprong uitgebouwd naar 4-10. Daarna stagneerde het zowel aanvallend als verdedigend een beetje aan de Melderslose zijde en lukte het Stormvogels om enigszins terug in de wedstrijd te komen tot een stand van 7-10. Maar SV Melderslo herstelde zich verdedigend snel, waardoor het niet meer écht spannend werd. Enkele minuten voor tijd zette de ploeg de stand op 7-11 en bij die stand klonk uiteindelijk het eindsignaal.