25-02-2018 KV Rooi 1 – SV Melderslo 1: 10-10

SV Melderslo deelt de punten

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 25 februari tegen KV Rooi 1 uit Sint-Oedenrode. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Streepen in Sint-Oedenrode. De eindstand was 10-10.

Vanaf het eerste fluitsignaal waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Het was SV Melderslo dat de score opende, maar de aansluitingstreffer van KV Rooi volgde snel. Daarna bleven de teams om en om scoren. SV Melderslo had wat moeite met tot goed aanvalsspel komen, maar stond verdedigend vrij sterk. Toch was het KV Rooi dat op een 6-4 voorsprong stond in de rust. Na rust maakte SV Melderslo snel korte metten met die voorsprong. In een kort tijdsbestek scoorde de ploeg vier keer en leek ze uit te gaan lopen. Op dat moment verzwakten de korfbalsters uit Melderslo echter weer wat in hun aanvallen. Toch kon SV Melderslo tot ver in de tweede helft de voorsprong behouden. In de slotfase stond er een stand van 8-10 op het scorebord. Het lukte SV Melderslo niet om deze voorsprong te vergroten en KV Rooi kwam terug tot 10-10 door twee schoten van afstand. In de laatste minuten van de wedstrijd miste SV Melderslo nog enkele opgelegde kansen, waardoor de ploeg uiteindelijk niet naar huis kon met de twee punten die ze misschien wel verdiend had.