25-02-2018 Melderslo 1 – TSC’04 1: 1-0

Melderslo pakt koppositie

Ondanks de kou en de ijzige wind die dwars over het veld stond kon er toch gevoetbald worden in Melderslo. Veel publiek was er deze middag niet op de wedstrijd af gekomen. De mensen die de kou toch getrotseerd hadden zagen een gelijk opgaande strijd in de 1e helft waar af en toe  kansen waren aan beide kanten. De grootste kans in de 1e helft was voor TSC, maar keeper Bas Westerveld keerde het schot prima. Na rust een iets ander beeld. Melderslo gaf nog nauwelijks wat weg. Meteen al kreeg Bart Verheijen een grote mogelijkheid om de score te openen, maar hij schoot over. Melderslo was dreigender, zonder echt goed te spelen. De lastige omstandigheden maakte het ook niet eenvoudig om goed spel op de mat te leggen. Zo’n 20 minuten voor tijd kwam de bevrijdende openingstreffer. Door slecht uitverdedigen van de gasten uit Tegelen, profiteerde de goed oplettende Bart Verheijen en passeerde de keeper en kon vrij intikken. Op dat moment een verdiende voorsprong.  Er lagen nog mogelijkheden om de score uit te bouwen, maar het ontbrak Melderslo in de eindfase aan nauwkeurigheid. Verdedigend kwam de thuisploeg niet meer in de problemen. Met deze overwinning komt Melderslo aan kop in de vierde klasse E, waar voor de rest deze zondag alles was afgelast. Kortom goede zaken gedaan!

Het eind van de wedstrijd werd ontsierd door een zeer vervelend incident. Een verdediger van TSC was duidelijk op zoek naar een confrontatie met spelers in het veld. Een opmerking daarover vanaf de kant deed bij hem de stoppen doorslaan en gaf pardoes een kopstoot aan een toeschouwer die daar een hoofdwond aan overhield. De scheidsrechter gaf direct rood. Een onbegrijpelijke daad van agressie, een schande voor het voetbal. Eigenlijk zou hier maar één straf op moeten staan: nooit meer voetballen voor deze gast!