25-09-2016: Melderslo 1 – Rietvogels 1

Royale winst voor korfbalsters SV Melderslo
De SV Melderslo-korfbalsters speelden zondag 25 september thuis tegen Rietvogels 1 uit Riethoven, dat na twee wedstrijden in de competitie de hekkensluiter van de overgangsklasse was. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo.

SV Melderslo begon scherp aan de wedstrijd en het was al snel duidelijk dat de korfbalsters uit Melderslo het betere spel speelden. SV Melderslo kwam dan ook vrij gemakkelijk met 3-0 voor. Rietvogels bleef echter de hele eerste helft hard werken en SV Melderslo had hier en daar weer wat moeite met het afmaken van de kansen. Daardoor wist Rietvogels de marge weer te verkleinen tot twee doelpunten. Vlak voor rust was de stand 6-4, maar door een ver afstandsschot in de laatste seconden van de eerste helft, kon SV Melderslo toch met een voorsprong van drie doelpunten de rust in gaan. Na rust werd het spel wat fysieker, maar nog steeds was SV Melderslo de betere ploeg. De voorsprong werd behouden en in de slotfase van de wedstrijd vielen de doelpunten aan de kant van SV Melderslo opeens erg gemakkelijk. De SV Melderslo-korfbalsters konden de wedstrijd daardoor verdiend afsluiten met een royale zege van 16-9. Dit brengt SV Melderslo op een derde plaats in de overgangsklasse.