25-11-2018: Altior 1 – SV Melderslo 1

Korfbalsters SV Melderslo starten zaalseizoen winnend

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 25 november hun eerste wedstrijd in de zaal. In de zaal komt de ploeg uit in de Hoofdklasse, een klasse hoger dan op het veld. De wedstrijd werd gespeeld tegen Altior 1 uit Heeswijk-Dinther in sporthal De Zaert in Heeswijk-Dinther. De eindstand was 5-12.

Vanaf het startsignaal kreeg SV Melderslo al veel kansen, maar het was Altior dat de 1-0 voorsprong pakte. Al snel kwam echter de aansluitingstreffer. Tot 3-3 ging het daarna gelijk tegen elkaar op en daarna wist SV Melderslo, dat mooi spel liet zien, uit te lopen tot een stand van 4-7. Na rust was het voor SV Melderslo zaak om niet in te zakken, maar scherp te blijven en de voorsprong uit te breiden. Dat lukte al snel: de 4-8, 4-9 en 4-10 vielen vrij snel na rust. Daarna was er een fase waarin SV Melderslo wat slordiger was en minder makkelijk scoorde, maar ook Altior had moeite met het vinden van de korf. De verdediging van SV Melderlso stond sterk en joeg Altior regelmatig door de schotklok heen. In de slotfase van de wedstrijd liep SV Melderslo nog verder uit naar 4-12, maar het was Altior dat met een afstandsschot het laatste woord had in deze wedstrijd. Bij stand van 5-12 ging de winst echter overtuigend mee naar Melderslo, dat door het winnen van deze eerste wedstrijd alvast twee belangrijke punten bij mag schrijven.