27-01-2019: Bladella 1 – SV Melderslo 1

Kostbaar punt voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 27 januari tegen hekkensluiter Bladella 1 uit Bladel. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal X-Sport in Bladel. De eindstand was 16-16.

SV Melderslo begon slap aan de wedstrijd. Vooral verdedigend stond de ploeg er niet zoals ze er normaal staat en pas halverwege de eerste helft kwam ze enigszins op haar normale niveau. De achterstand van SV Melderslo bleef hierdoor beperkt: de ruststand was 9-8 in het voordeel van Bladella. Na rust ging SV Melderslo steeds beter korfballen, maar Bladella was scherper in de afronding, vooral op afstand. Daardoor lukte het SV Melderslo niet om een voorsprong te pakken. Toch toonde de ploeg ook veerkracht en kon Bladella niet verder uitlopen. In de slotfase van de wedstrijd keek SV Melderslo echter nog steeds tegen een 15-14 achterstand aan. Een enerverende laatste minuut volgde, waarin SV Melderslo eerst de 15-15 wist te scoren. Direct daarna pakte Bladella opnieuw de voorsprong met een ver afstandsschot. De wedstrijd leek gespeeld, maar met nog zo’n 30 seconden op de klok scoorde SV Melderslo opnieuw de gelijkmaker, waardoor het 16-16 werd en er toch één kostbaar punt mee kon naar Melderslo. SV Melderslo behoudt hiermee het gat van vier punten met Bladella en blijft op een zesde plaats staan in de Hoofdklasse, één punt achter de nummers vier en vijf.