27-05-2018 Bladella 1 – SV Melderslo 1: 9-9

Gelijkspel voor SV Melderslo-korfbalsters tegen koploper

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 27 mei tegen koploper en kampioenskandidaat Bladella 1 uit Bladel. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Smagtenbocht in Bladel. De eindstand was 9-9.

Onder tropisch warme temperaturen en op een glad veld van de bui die Bladel vlak voor aanvang van de wedstrijd trof, begon SV Melderslo erg sterk aan de wedstrijd. Binnen een kwartier stond de ploeg op een 0-3 voorsprong. Na een time-out aan de kant van Bladella kwam de ploeg uit Bladel echter terug in de wedstrijd. Ze wist weer op gelijke hoogte te komen en deze vast te houden tot aan de rust. Bij een stand van 4-4 gingen de teams de kleedlokalen in. Na rust bleef het gelijk tegen elkaar op gaan. SV Melderslo verdedigde nu wat beter dan tijdens de eerste helft, maar had het aanvallend moeilijker. Toch stond de ploeg haar mannetje tegen de koploper en kampioenskandidaat van de Overgangsklasse. Er vielen geen gaten groter dan één doelpunt. Na een 9-8 achterstand wist SV Melderslo in de slotfase via een strafworp de 9-9 te maken. Enkele spannende minuten later klonk het eindsignaal en kon de ploeg één dik verdiend punt mee naar huis nemen. SV Melderslo behoud hiermee met nog één wedstrijd te spelen de derde plaats in de Overgangsklasse.