27-10-2019: VVO/Klimroos 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo zet winnende lijn niet door

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 27 oktober de voorlopig laatste veldwedstrijd. De tegenstander was VVO/Klimroos 1 uit Hapert en Hoogeloon, met wie SV Melderslo de tweede plaats deelde. De wedstrijd werd gespeeld in Hoogeloon en de eindstand was 13-7 in het voordeel van VVO/Klimroos.

SV Melderslo begon niet goed aan de wedstrijd. Al vanaf de eerste minuut ontbrak de felheid die er de afgelopen weken wel steeds was geweest. Er werd niet goed als team gekorfbald en het was dan ook VVO/Klimroos dat op voorsprong wist te komen. Bij rust stond SV Melderslo met 5-3 achter. Na rust kwam de uitploeg in eerste instantie goed terug. De stand werd snel gelijk getrokken, maar die lijn kon helaas niet worden doorgezet en het zakte weer in. VVO/Klimroos, dat gehaaider was dan SV Melderslo, had in deze fase van de wedstrijd juist een opleving en scoorde heel gemakkelijk. Naarmate de achterstand groter werd, verdween bij SV Melderslo de hoop op een goede afloop steeds verder. De frustratie nam daarentegen toe, wat het korfbalspel niet beter maakte. Uiteindelijk klonk bij een stand van 13-7 het eindsignaal. SV Melderslo moet hiermee de tweede plaats in de Hoofdklasse afstaan aan VVO/Klimroos en zakt zelf een plekje. De ploeg is nu tot het voorjaar klaar op het veld en begint deze week met de voorbereiding op het zaalseizoen.