27-11-2017 SV Melderslo 1 – Corridor 1: 17-8

Royale zege voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 27 november tegen Corridor 1 uit Son en Breugel. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst en eindigde bij een stand van 17-8 in het voordeel van SV Melderslo.

SV Melderslo begon scherp aan de wedstrijd. Binnen enkele minuten stond de ploeg op een voorsprong van 4-1. Daarna zakte de ploeg wat terug. Ze liet zich meeslepen in de slordigheden van Corridor, waardoor Corridor terug wist te komen tot 5-4. Vóór rust herstelde SV Melderslo zich echter al en het liep opnieuw uit tot 8-4. Na rust ging SV Melderslo verder met waar het gebleven was: het gat met Corridor groter maken. Hoewel Melderslo  nog steeds af en toe slordig was in de passing, stond de ploeg verdedigend strak, waardoor Corridor amper aan scoren toekwam. Ook had SV Melderslo veel meer balbezit en kreeg de ploeg de kans om echt te zoeken naar de goede kansen. Zeker in de slotfase van de wedstrijd waren de korfbalsters uit Melderslo enorm scherp in de afronding. Bij een stand van 17-8 klonk het eindsignaal en met deze winst staat SV Melderslo nu op een tweede plaats in de Hoofdklasse.