28-01-2018 Corridor 1 – SV Melderslo 1: 7-10

Moeizame zege voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 28 januari al vroeg tegen Corridor 1 uit Son en Breugel. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Landing in Son en Breugel. De eindstand was 7-10.

SV Melderslo begon niet scherp aan de wedstrijd. Vooral aanvallend liep het niet goed. Er werden weinig kansen gecreëerd en de bal was telkens snel terug aan de andere kant. Verdedigend stond SV Melderslo wel vrij goed, dus ook Corridor kreeg maar weinig voor elkaar. Bij een gelijke stand van 5-5 gingen de teams de kleedlokalen in. Na rust ging SV Melderslo een stuk beter spelen, hoewel de ploeg het aanvallende niveau van de afgelopen weken nog altijd niet wist te halen. Er werden vooral erg veel kansen gemist. Verdedigend stond SV Melderslo echter wel als een huis. Na twee snelle doelpunten stond er een voorsprong van 5-7 op het scorebord. Daarna zakte het team aanvallend weer wat in, waardoor Corridor in het laatste kwartier met twee afstandsschoten terug wist te komen tot 7-7. SV Melderslo was echter niet van plan zich gewonnen te geven en bleef in de slotfase rustig. De ploeg liet eindelijk het betere korfbal zien. Er werden mooie aanvallen opgezet en de kansen werden nu wel zorgvuldig afgemaakt, waardoor SV Melderslo uiteindelijk toch verdiend met een 7-10 winst naar huis toe kon.