28-10-2018: Blerick 1 – SV Melderslo 1: 1-0

SV Melderslo 1 verliest van Blerick 1

De frisse wind deze middag had vele toeschouwers er niet van weerhouden om af te reizen naar sportpark ’t Saorbrook te Blerick. Nog niet zo lang geleden leek deze wedstrijd in competitieverband ondenkbaar, maar tijden veranderen. De openingsfase is duidelijk voor Melderslo waarin 3 doelrijpe kansen worden gecreëerd. De kopbal van Bart Teeuwen wordt van de doellijn gehaald. De terugkopbal van een Blerick verdediger gaat rakelings voorlangs en bij de 3e grote kans schamt Gijs Coenders de bal ipv deze te koppen. Daarna ontstaat een gelijk opgaande strijd. In de 22e minuut wordt een doelpunt van Blerick terecht afgekeurd omdat de linkerspits volgens de stuurlui “een klein stukje” buitenspel stond. In 35e minuut weet doeman Bas een afstandschot te keren. In minuut 45 ziet de scheidsrechter in een stevige schouderduw een overtreding. De vrije trap wordt vervolgens door Blerick mooi binnen geschoten. 0 – 1 en dat is ook meteen de ruststand.

In de tweede helft is het wachten tot minuut 64 tot de eerste grote kans zich voordoet. Oog in oog met de doelman schiet Gijs onbesuisd voorlangs. In minuut 75 besluit trainer Rijs tot een dubbele wissel aan Melderslo zijde. Helaas voor Melderslo leidt dit niet tot de aanvalsdrift die de ploeg aan een doelpunt zou moeten helpen. In minuut 90 +2 wordt er door het meegereisde publiek nog hoopvol naar de scheidsrechter gekeken. Maar zo gemakkelijk als de vrije trap in de eerste helft werd gegeven, zo moeilijk is het nu om te fluiten voor een handsbal en naar de stip te wijzen. Het blijft dus 0 – 1 en daarmee is een ongelukkige nederlaag voor Melderslo een feit