28-10-2018: Celeritas/Avanti 1 – SV Melderslo 1

Korfbalsters SV Melderslo incasseren eerste verlies

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 28 oktober tegen de combinatieploeg Celeritas/Avanti 1 uit Schijndel. Deze laatste veldwedstrijd vóór de ploegen de zaal in gaan, werd gespeeld op sportpark ‘t Braakske in Schijndel. SV Melderslo moest bij een eindstand van 6-4 het eerste verlies van de veldcompetitie incasseren.

De wedstrijd begon fel en de ploegen gingen vanaf het begin vrij gelijk tegen elkaar op. Vooral verdedigend waren de ploegen aan elkaar gewaagd, waardoor de aanvallen aan twee kanten wat moeizaam verliepen. SV Melderslo creëerde wel kansen, maar was totaal niet scherp in de afwerking. In de rust stond er een stand van nog maar 2-2 op het scorebord. Na rust bleef het wedstrijdbeeld in eerste instantie hetzelfde. Aanvallen bleef lastig, doordat de ploegen het elkaar verdedigend moeilijk maakten. Bij een stand van 4-4 was het Celeritas/Avanti dat de dominante rol opeiste en steeds fysieker korfbal ging spelen. De ploeg uit Schijndel kwam halverwege de tweede helft met 6-4 voor te staan. SV Melderslo leek hierdoor alle rust te verliezen. Het maakte niet meer de juiste keuzes en ging forceren in de zoektocht naar kansen. Dat resulteerde niet in doelpunten, maar in korte aanvallen met onnodig balverlies. Hoewel er even goed kansen waren, werd er niet gescoord. Bij het eindsignaal stond er dan ook nog steeds 6-4 op het scorebord. Voor SV Melderslo betekent dit het eerste verlies van de veldcompetitie. De koppositie blijft echter behouden, waardoor de ploeg nog steeds als leider van de Overgangsklasse van het veld de zaal in gaat.