29-01-2023: VIOS/SPES 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo onderuit tegen koploper VIOS/SPES

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 29 januari tegen koploper VIOS/SPES 1, koploper in de Hoofdklasse. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal Pica Mare in Gennep. Ondanks dat SV Melderslo het VIOS/SPES in de eerste helft lastig maakte, moest de ploeg in de tweede helft toch buigen voor het combinatieteam uit Ottersum en Milsbeek. De eindstand was 24-15.

De wedstrijd ging fel van start en de teams maakten het elkaar lastig. Beide ploegen zetten goede aanvallen op, maar maakten ook fouten. Het was VIOS/SPES dat een gat wist te slaan van 4 doelpunten, maar SV Melderslo liet zich niet uit het veld slaan en bleef vechten. In een bepaalde fase van de eerste helft had SV Melderslo zelfs de betere kansen. Maar, zoals al vaker dit seizoen, was de ploeg niet zuiver in de afronding, iets waar VIOS/SPES wel in uitblonk. Toch had SV Melderslo het gat bij rust weer verkleind naar 2 doelpunten (10-8). Na rust bleef het spelbeeld in eerste instantie hetzelfde, maar in het laatste kwartier wilde het niet meer bij SV Melderslo. Er werden veel fouten gemaakt en de ploeg kwam niet meer aan scoren toe. VIOS/SPES maakte van de gelegenheid gebruik om flink uit te lopen en de eindstand enigszins geflatteerd te bepalen op 24-15. SV Melderslo blijft wel op een tweede plaats staan, waardoor de kans op promotie naar de Topklasse nog niet verkeken is.