3-10-2021: SV Melderslo 1 – EGS’20 1: 2-0

Op een kletsnatte zondagmiddag trappen de mannen van EGS’20 af op de traditionele jaarlijkse Lisdonkdag. De wedstrijd begint gelijk met een hoog tempo met kansen over en weer, waarin EGS meer druk zette op het doel van Melderslo. Maar in de 15de min schoot de magische éénen Bart Verheijen van buiten de 16 knap de 1-0 binnen. Melderslo pakt meteen door met 2 goede kansen, maar de doelman EGS hield prima stand. Na een lekkere bal van Joreno in minuut 25, verzuimd Teun het af te maken in de rebound. In het verdere verloop van de eerste helft is Melderslo niet meer in de problemen gekomen mede door goed oplettend keepers werk van Dick van de Lisdonk. Ook omdat de regen het spel veranderde in waterpolo wat de snelheid een beetje uit het spel haalt. In de 40e minuut probeerde een speler van EGS Teun Peeters nog onder dit zwembad te schoppen en kreeg slechts geel van de  scheids.
De tweede helft begint moeizaam van beide kanten met veel stevige duels. Melderslo houdt hierin echter het hoofd koel en na een aanslag op Verheijen geeft de scheids goed voordeel waarin Luc van Kuijck  met de bal ervan door gaat en beheerst de bal strak in verre hoek werkt 2-0. Melderslo houdt goed de controle en in de 75e min beland een heerlijk schot van Luc op de paal en daarna in de handen van de keeper. Melderslo voetbalt de wedstrijd verder beheerst uit met een uitstekend keepende Dick van de Lisdonk, die zijn doel schoon houdt. Een mooie en verdiende overwinning in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen.