30-09-2018: SV Melderslo 1 – Oxalis 1

Korfbalsters SV Melderslo winnen derby

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 30 september tegen Oxalis 1, fusieploeg uit Horst, Hegelsom, Meterik en America. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo. De eindstand was 10-8.

Hoewel het Oxalis was dat middels een stip op een 0-1 voorsprong kwam, nam SV Melderslo daarna snel leidende rol over. De ploeg liet mooi aanvalsspel zien en was effectief, waardoor ze een mooie voorsprong van 6-3 op wist te bouwen. Vlak voor rust werd deze zelfs nog met twee doelpunten uitgebreid, waardoor SV Melderslo met een tevreden gevoel de rust in kon. Zaak was nu om het spel van de eerste helft in de tweede helft door te zetten. Dat was echter een probleem, SV Melderslo had het vanaf het begin van de tweede helft moeilijk. De doelpunten vielen minder makkelijk, hoewel de ploeg nog steeds voldoende kansen creëerde. Oxalis maakte dankbaar gebruik van de slordigheden aan de kant van SV Melderslo en wist door juist wel effectief te zijn langzaam in te lopen. De voorsprong bleef echter de hele tweede helft voor SV Melderslo, mede door een sterk verdedigend collectief. Oxalis kwam niet dichterbij dan 10-8, wat tevens de eindstand was. Met deze verdiende overwinning staat SV Melderslo nu na vier wedstrijden ongeslagen aan kop in de Overgangsklasse.