31-03-2019: SV Melderslo 1 – Bladella 1

SV Melderslo-korfbalsters sluiten zaalseizoen af met winst

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 31 maart de laatste thuiswedstrijd van het zaalseizoen tegen hekkensluiter Bladella 1 uit Bladel. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst. De eindstand was 18-12.

Er stond deze dag niets meer op het spel voor zowel SV Melderslo als Bladella. SV Melderslo was zeker van klassenbehoud en Bladella was al gedegradeerd. Toch gingen beide ploegen ervoor om het zaalseizoen met twee punten af te sluiten en werd er fel aan de wedstrijd begonnen. Het was SV Melderslo dat op 2-0 voor kwam te staan, maar daarna was Bladella ook wakker en het kwam snel terug tot 2-3. Die voorsprong was echter niet van lange duur, al snel nam SV Melderslo de leidende positie weer over, hoewel de ploeg veel kansen miste en geen grote gaten kon trekken. Bij rust stond er een nipte voorsprong van 9-8 op het scorebord. Na rust ging SV Melderslo effectiever om met de kansen, waardoor het strijdvuur bij Bladella werd gedoofd. De ploeg uit Melderslo liep uit naar 15-9, met nog zo’n tien minuten op de klok. Daarna liet SV Melderslo Bladella niet meer dichterbij komen en werd de wedstrijd rustig uitgebald. Aan beide kanten werd in de slotfase nog drie keer gescoord, wat de eindstand op 18-12 bracht. SV Melderslo stijgt met deze overwinning nog één plekje op de ranglijst van de Hoofdklasse en eindigt zo op een knappe vijfde plaats.