4-10-2020: SV Melderslo 1 – DAW Schaijk 1

Melderslo laat kostbaar punt liggen

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 4 oktober tegen DAW Schaijk 1. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo. De wedstrijd eindigde in een gelijke stand van 6-6.

SV Melderslo begon wat slapjes aan de wedstrijd, maar wist toch al vroeg een voorsprong te pakken. Het spel wat de thuisploeg liet zien was niet denderend, maar verdedigend werd er niet veel weggegeven. Bij rust stond SV Melderslo dan ook met 5-0 voor. Een comfortabele voorsprong, zo leek het. Na rust was het echter DAW dat, veelal van afstand, begon te scoren. Aan de kant van SV Melderslo wilden de doelpunten niet meer vallen. Er werden maar weinig mooie aanvallen opgezet, en de kansen die gecreëerd werden, werden niet afgemaakt. Of het het gemis van het publiek was, of toch iets anders, er zat maar weinig beleving in de ploeg. Dat resulteerde erin dat DAW Schaijk een comeback kon maken en tot op gelijke hoogte wist te komen. Iets voor tijd kwam de uitploeg zelfs op 5-6 voor. Een strafworp zorgde ervoor dat SV Melderslo de schade nog enigszins kon beperken, maar de eindstand van 6-6 voelde aan als een verlies dat niet nodig was geweest.