4-12-2017 Heumen 1 – SV Melderslo 1: 14-10

SV Melderlso-korfbalsters verliezen na moeizame wedstrijd

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 3 december tegen Heumen 1 uit Heumen. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Passelegt in Overasselt. De wedstrijd eindigde in een stand van 14-10.

SV Melderslo begon wat minder scherp aan de wedstrijd dan Heumen. Waar een aantal speelsters van Heumen erg zuiver waren in hun schoten, miste SV Melderslo collectief veel kansen. Vanaf het begin liep Melderslo daardoor eigenlijk achter de feiten aan. Geen enkele keer in de eerste helft wist de ploeg op voorsprong te komen. De schade bleef in het begin van de eerste helft beperkt, maar in de rust keek SV Melderslo al tegen een 9-5 achterstand aan. Na rust was Heumen nog steeds zuiverder dan SV Melderslo. Het liep uit tot 11-5 en Melderslo bleef moeite houden met het afmaken van de kansen. Ook het creëren van kansen werd steeds moeilijker. Toen de 11-6 eindelijk viel, leek het team daar weer wat energie uit te halen. Er werden meer kansen gevonden en het lukte nu ook om deze af te ronden. SV Melderslo kwam terug tot 13-9. Het gat was echter te groot om voor het eindsignaal nog te dichten. Beide ploegen scoorden in de slotfase nog één keer, waardoor SV Melderlso met een 14-10 verlies weer naar huis moest.