4-12-2022: Altior 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo wint in moeizame wedstrijd

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 4 december tegen Altior 1 uit Heeswijk-Dinther. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Zaert in Heeswijk-Dinther. Na een moeizame wedstrijd nam SV Melderslo de 2 punten bij een eindstand van 9-11 mee naar huis.

Vanaf het begin was duidelijk dat dit voor SV Melderslo geen eenvoudige wedstrijd zou worden. De vele lange dames van Altior maakten het SV Melderslo lastig in de rebound. Toch had SV Melderslo de betere kansen, al haalde de ploeg haar normale niveau niet. In de eerste helft wist SV Melderslo meerdere malen op voorsprong te komen, maar Altior kwam telkens terug. Er werd gerust bij een stand van 5-5. Na rust bleef het spelbeeld hetzelfde: SV Melderslo kwam voor, maar het lukte niet om door te drukken, waardoor Altior hoop kon blijven houden. In de slotfase van de wedstrijd nam de uitploeg opnieuw een voorsprong. Nu lukte het verdedigend ook om het dicht te houden. De wedstrijd werd goed uitgespeeld en bij een stand van 9-11 floot de scheidsrechter af. Een zwaarbevochten, maar verdiende overwinning, waarmee SV Melderslo na drie gespeelde wedstrijden op een gedeelde tweede plaats staat in de Hoofdklasse.