SV Melderslo 1 – Helden 1: 0-3

Op deze druilerige zondag waren beide ploegen zich ervan bewust dat 3 punten pakken deze middag wel erg lekker zou zijn. De derde klasse C kent een hele brede middenmoot dus het is zaak om “erbij te blijven”. Melderslo hoopte zich bovendien te kunnen revancheren van een belabberde wedstrijd een week eerder.

In het begin van de wedstrijd gaat het spel wel over en weer maar er worden nauwelijks kansen gecreëerd. In minuut 15 dreigt Helden gevaarlijk te worden in het zestien meter gebied. De bal wordt door de verdediging van Melderslo onderschept. De counter over vier schijven die hier op volgt doet de bal belanden bij Jeroen Gubbels. Zijn uithaal gaat maar rakelings voor langs. Beide ploegen willen wel voetballen en zo ontstaat er een leuke 1e helft. In minuut 25 schiet Helden tegen de kruising en en minuut later schiet Dennis Gubbels voor Melderslo de bal voorlangs. Even later begint Jeroen Gubbels aan een mooie dribbel over links. Zijn voorzet bereikt broer Dennis. Het schot dat volgt wordt door velen al gezien als doelpunt, maar met een schitterende reflex weet de doelman van Helden zijn doel schoon te houden. In minuut 40 profiteert Helden optimaal van misverstanden in de verdediging van Melderslo. De bal die uiteindelijk tussen spits van Helden en doelman Bas valt, wordt een prooi voor de spits en hij schuift de bal in de lange hoek. 0 – 1.

In de minuten tot aan de rust krijgt Melderslo nog enkele kansen om gelijk, of zelfs op voorsprong te komen. Helaas gaan de schoten van Stan van de Pas net voorlangs en net over.

Op basis van het spel in de 1e helft zou je mogen verwachten dat de ploeg van Wim Rijs snel genoeg de gelijkmaker laat aantekenen. Als in minuut 48 Helden 0 – 2 scoort uit een mooie aanval over rechts is dit een flinke tik op de kin voor Melderslo. De ploeg is daarna even zoekende. En juist op het moment dat je hoopt dat  “der Anschlusstreffer” gemaakt gaat worden deelt Helden in de 65e de genadeklap uit door “gewoon” het derde doelpunt binnen te schieten. In de eindfase van de wedstrijd weet keeper Bas nog enkel malen met goede reddingen een grotere achterstand te voorkomen waardoor de eindstand 0 – 3 blijft. Voor Melderslo is het zaak dat na een prima start en nu een mindere fase de draad weer opgepakt wordt. De komende weken gaan namelijk belangrijk worden in de derde klasse C. Het verschil tussen nummer 4 en nummer 13 bedraagt maar 6 punten.