SV Melderslo-korfbalsters spelen gelijk

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 10 februari tegen De Peelkorf 1 uit Ysselsteyn. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Wetteling in Venray. De eindstand was 13-13.

SV Melderslo kende net als vorige week een goede start en de ploeg kwam vrij snel op een 0-3 voorsprong. Het goede spel bleef nu de gehele eerste helft zichtbaar en de voorsprong werd dan ook behouden. SV Melderslo liet mooi aanvalsspel zien en in de rust was de voorsprong zelfs nog wat uitgebreid naar 5-9. Na rust kwam De Peelkorf beter uit de kleedlokalen, hoewel SV Melderslo vrij snel herstelde van de dip. De ploeg behield dan ook terecht de voorsprong en was nog steeds beter, vooral verdedigend stond ze als een huis. In de slotfase wist De Peelkorf via een strafworp echter toch de aansluitingstreffer te scoren, de 12-13. Daarop volgde nog een vrije worp aan de kant van de thuisploeg in de laatste seconden van de wedstrijd. Deze werd benut en dat bepaalde ook meteen de eindstand: 13-13. SV Melderslo had in deze wedstrijd meer verdiend en hoewel er vooraf wellicht getekend was voor een punt tegen de nummer 3 op de ranglijst, is het gelijkspel achteraf gezien toch zuur.