SV Melderslo 1 wint met 2-0 van HVV Helmond.

Na een 0-6 nederlaag tegen het laaggeplaatste DSV, hadden de mannen van trainer Remco ten Hoopen iets goed te maken. Met veel inzet, strijd en passie heeft dit geresulteerd in een 2-0 overwinning op HVV Helmond.

Eerste helft

Trainer Remco ten Hoopen had in de bespreking voor de wedstrijd een moment aangehaald om de jongens te laten weten dat er niet alleen voor de 3 punten gestreden zou moeten worden, maar voor het hele dorp, in het bijzonder voor Ron Thijssen, hierdoor gingen de spelers met kippenvel richting de minuut stilte.

Melderslo schoot sterk uit de startblokken, echter was de eerste kans van de wedstrijd voor HVV, Dick van de Lisdonk, die een goede wedstrijd keepte, was een sta in de weg waardoor het 0-0 bleef. In de laatste minuut voor rust kreeg Melderslo nog een grote kans, na goed voorbereidend werk van Teun Peeters schoot Gijs Coenders voorlangs.

Tweede helft

Direct na rust komt Melderslo op een verdiende 1-0 voorsprong. Na een goede loopactie van Jeffrey Jeuken gaf hij de bal aan Bart Verheijen op een presenteerblaadje. Als antwoord hierop schoof HVV een verdediger door naar het middenveld, Melderslo had hier moeite mee waardoor HVV een groot veldoverwicht had. Dit resulteerde in een dot van een kans in minuut 75, echter schoot de buitenspeler van HVV de bal huizenhoog over.

In de slotfase van de wedstrijd scoort Melderslo de bevrijdende 2-0. Na een fenomenale steekpass van Bart Verheijen rondt Teun Peeters koelbloedig af. De scheidsrechter bracht deze sportieve wedstrijd tot een goed einde.

Volgende week

Melderslo gaat volgende week op bezoek bij Panningen, zij hebben vandaag de eerste 3-punter van het seizoen gepakt. Melderslo gaat met goed vertrouwen na deze wedstrijd hierheen. Tot dan!