Knappe overwinning van SV Melderslo op DDW

Op zondag 24 september speelden de korfbalsters van SV Melderslo 1 op het sportpark in Hooge Mierde tegen DDW. DDW doet al jaren mee om de prijzen in de Topklasse en dat is dit seizoen niet anders. SV Melderslo wist dan ook van tevoren dat het een heel andere wedstrijd zou worden dan vorige week, toen relatief eenvoudig werd gewonnen. De ploeg toonde zich echter opnieuw sterk en wist knap te winnen met 10-12.

SV Melderslo begon niet al te scherp aan de wedstrijd en keek dan ook al snel tegen een 3-0 achterstand aan. Na een time-out pakte de ploeg het echter op. Er werd beter verdedigd en ook aanvallend ging het beetje bij beetje beter. Dat resulteerde in een mooie comeback en bij rust was de achterstand omgebogen naar een 6-7 voorsprong. Na rust bleef het een spannende wedstrijd vol strijd en beleving aan twee kanten. SV Melderslo speelde goed, maar kwam niet écht los van DDW, dat zich bij momenten ook liet gelden. De thuisploeg kwam meerdere keren weer op gelijke hoogte, maar SV Melderslo scoorde echter telkens op de juiste momenten en tot een achterstand kwam het dan ook niet. Met nog zo’n vijf minuten te spelen had de ploeg weer een 10-11 voorsprong. In een enerverende slotfase lukte het enkele minuten voor tijd om de wedstrijd met een schot van afstand in het slot te gooien. Bij een eindstand van 10-12 gingen de twee punten mee terug naar Melderslo, waar het team zich op mag gaan maken voor de bekerwedstrijd van aanstaande donderdag. Deze wordt op eigen veld gespeeld om 20.00 uur tegen Diosa 1 uit Balgoij.